Uczennice z II Liceum Ogólnokształcącego im. Cypriana Kamila Norwida  wzięły udział w internetowym kursie coachingowym „Młodzi i Media. Włącz się!”.


 

Katarzyna Berbeć, Monika Słotwińska, Katarzyna Stojańska i Gabriela Zakrzewska pod opieką p. Ewy Żelazko i p. Moniki Adamczuk-Szamik stworzyły dzięki temu kampanię społeczną promującą czytelnictwo.

Kurs przebiegał w 6 modułach tematycznych dotyczących m.in. prywatności w sieci i języku mediów, oraz korzystania i tworzenia materiałów audiowizualnych. Ciekawym zagadnieniem był również moduł zatytułowany: „Jak za pomocą mediów można zmieniać świat?”. Internetowe warsztaty zorganizowało Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Fundacja Evens przy wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

- Kurs internetowy „Młodzi i Media. Włącz się!” był bardzo interesującym doświadczeniem. Zgłosiłyśmy się na do niego z ciekawości, jak i z chęci rozwijania pasji. Czego oczekiwałam? Nauczenia się czegoś nowego i przydatnego, no i dobrej zabawy poprzez zdobywanie doświadczeń - mówi Katarzyna Berbeć.

W ciągu trzech miesięcy wspólnej pracy nad pojęciem funkcjonowania środków masowego przekazu w społeczeństwie dziewczęta dowiedziały się wiele przydatnych rzeczy. Jak same podkreślają, na pewno zmieniły ich spojrzenie na media.

- Odważyłyśmy się nawiązywać kontakty z zupełnie obcymi ludźmi. Zafascynowało nas wprowadzanie nowych pomysłów wśród  lokalnych mieszkańców. Te inicjatywy w jakiś sposób odzwierciedlały to, co chciałybyśmy zmienić. Początki były trudne, ponieważ wymagało to od nas dobrego zorganizowania czasu i pracy w grupie - opowiada Monika Słotwińska.

W ramach kursu dziewczęta przeprowadziły kampanię społeczną Czytaj i o nic nie pytaj!. Miała ona na celu pokazanie, do czego prowadzi nie czytanie książek i jakie mogą być tego skutki.

- Skierowałyśmy ją m.in. do najmłodszych odbiorców. Chciałyśmy zachęcić ich do sięgania nie tylko po lektury obowiązkowe, ale także po literaturę piękną dla rozrywki. Pokazałyśmy,  jak wiele korzyści mogą czerpać z czytania oraz z jakich zasobów mogą korzystać w poszukiwaniu dobrej książki - podkreśla Katarzyna Stojańska.

Autorki kampanii społecznej dzięki temu dowiedziały się, jaki jest obraz mieszkańców Krasnegostawu, ile w rzeczywistości czytają oraz jaki mają stosunek do książek. Efektem ich akcji promującej czytelnictwo wśród młodzieży było zorganizowanie przez II LO Powiatowego Konkursu Czytelniczego My jednak czytamy. Pierwsza edycja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem uczniów ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych powiatu krasnostawskiego. W przyszłości na pewno każda z dziewcząt zaangażuje się w podobne działanie.

-Uważam, że tego typu akcje to przede wszystkim masa dobrej zabawy i dużo satysfakcji ze współpracy wszystkich członków zespołu. Miło także patrzy się na efekty pracy, oraz ma się poczucie, że robi się coś dla innych - kwituje Gabriela Zakrzewska.

ZOBACZ SONDĘ